Dr Mohammed Obaidullah Forex Trading
Forex Trading and Islam. May 28, 2007 Ostatnia aktualizacja 21 grudnia 2017 przez Andriy Moraru. Kurs zakazu handlu w islamie jest ogromny i kontrowersyjny Wiele punktów widzenia istnieją na różne aspekty on-line Forex handlu, w tym spot obrotu, kontrakty terminowe itp. Większość islamskich jurorów zgadza się, że transakcja na rynku Forex może być zgodna z szariatem tylko wtedy, gdy jest to transakcja spotowa, podczas gdy kontrakty futures i opcje są uważane za zarobione na Riba, a jeśli nie pociąga za sobą odsetek za jedną noc lub odsetki ukryte przez prowizje, choć muzułmańscy handlowcy powinni wiedzieć, że nie wszystkie komisyje mają ukryć nocne zainteresowanie Jednym z głównych punktów debaty jest handel marginesem prawie każda transakcja w Forex opiera się na marży i zabezpieczaniu jest porównywana z obrotami futures zwykle dr Mohammed Obaidullah z Universiti Tun Abdul Razak z Malezji omawia ten temat w swoim artykule Islamski Handel Forex Jest to ugruntowany artykuł obejmujący cały czas y aspekt handlu walutami i dostarczanie odniesień do podstawowych źródeł islamu Między innymi Dr Mohammed Obaidullah udowodni margin Handel Forex jest legalny dla muzułmanów, o ile nie dotyczy Riba w przeciwieństwie do innych islamskich juristsów, którzy patrzą na margines Forex trading jako zabroniona działalność W tym artykule zabezpieczanie Forex jest również analizowane i jest postrzegane jako źródło dochodów Riba. Zalecam przeczytanie tego artykułu wszystkim muzułmańskim handlowcom i osobom, które chcą zacząć handlować na rynku Forex, pozostając legalnym muzułmańskim wierzącym. na liście brokerów Forex oferujących kontrakty handlowe muzułmańskie, których nie ma oprocentowanie krótkoterminowe stosowane na otwartym rynku. Kilka ważnych rzeczy zmieniło się w islamskim rynku Forex, ponieważ ten artykuł został ostatnio zaktualizowany. W lutym 16, 2017 r. Krajowa Rada Fatwa naród Malezji najwyższy islamski organ prawny ogłosił, że spot Handel walutowy dokonywany przez poszczególnych przedsiębiorców niezgodnie z autoryzowanymi dystrybutorami jest c onsidered haram grzesznie Technicznie ogranicza wszystkich muzułmańskich rezydentów Malezji do uczestnictwa w handlu online walutą Ważne jest, aby dodać, że żadna inna muzułmańska instytucja fatwa w innych krajach wydała podobny zakaz Wręcz przeciwnie, National Sharia Board z Indonezji poprzednio wydał fatwa link jest w języku indonezyjskim stwierdzający legalność Forex Wydaje się, że sytuacja z islamskim handlu walutami nadal pozostaje dość niejasna. A co myślisz o legalności handlu walutami dla islamskich wierzących. Related Posts.32 Responses to Forex Trading and Islam. I porozmawiam z muzułmańskimi uczonymi o tej sprawie. FAURE Odpowiedź 04 kwietnia 2010 o 3 04 am. Salam, Czy masz jakieś odpowiedzi, dzięki czemu z wyprzedzeniem. Ostatnio przeglądam artykuł w internecie na ten sam temat i od tego czasu staram się aby szukać zagadnienia podniesionego przez pisarza, który sprawia, że waluty obce są traktowane jako ta sama klasa lub inna klasa, link do artykułu. Assalamualykum, Próbowałem przeczytać ten artykuł, ale angielski jest trochę skomplikowany dla mnie, aby zrozumieć wszystko, ale im po prostu zastanawiam się, czy to halal używać broker u mean I co należy zrobić, aby handel jako islamski jak possible.1 handlu na kont bez overnight odsetek od swapów na pozycje 2 Handel kontami bez rocznego oprocentowania na saldzie 3 Opcjonalnie transakcja bez marginesu Jest to punkt debat, ale jeśli chcesz być całkowicie pewny, nie używaj dźwigni w handlu Forex. 30th, 2011 at 5 53 am. Jak nie można używać dźwigni. Można handlu bez dźwigni z brokerem, który obsługuje 1 1 dźwigni, czyli marginesu. Nawadaj, istnieje wiele brokerów oferujących konto NO SWAP, co oznacza, że nie otrzymają odsetek lub zapłacone, jeśli stanowisko odbywa się przez noc bez odsetek nie riba i dlatego jest uważane za Halal zgodnie z Fatwa Poniżej jest wyjaśnienie na temat forex w islamie W tym miejscu warto zauważyć dwa. Po pierwsze, zakładając reżim kursów wymiany, rozróżnienie między waluty różnych krajów ulegają rozmyciu Sytuacja staje się podobna do wymiany funtów z walutami stajennymi należącymi do tego samego kraju w stałym tempie. Drugi, kiedy zakłada się system lotnych kursów walutowych, można dokładnie zrozumieć pożyczanie za pośrednictwem mechanizmu rynku walutowego w powyższym przykładzie można również wizualizować pożyczanie za pośrednictwem dowolnego innego zorganizowanego rynku, np. dla towarów lub zasobów Jeśli ktoś zastąpiłby dolary na akcje w powyższym przykładzie, to byłby w danym momencie w momencie, gdy cena rynkowa akcji X to Rs 20, jeśli indywidualne zakupy 50 zapasów w wysokości Rs 22 rozliczenia jego zobowiązania w rupiach odroczonych do przyszłej daty, to jest bardzo prawdopodobne, że w rzeczywistości jest on pożyczony Rs 1000 teraz zamiast obietnicy zwrotu Rs 1100 w określonym terminie późniejszym Ponieważ może teraz uzyskać Rs 1000, wymieniając 50 zapasów kupionych na kredyt w cenach bieżących W tym przypadku tak jak w poprzednim przykładzie zwraca do t sprzedający akcje może być ujemny, jeśli cena akcji wzrośnie do 25 Rs w terminie rozliczenia. Tak samo jak zwroty na giełdzie lub na rynku towarowym są akceptowalne w sposób islamiczny ze względu na ryzyko cenowe, a więc są to zyski na rynku walutowym z powodu fluktuacji ceny waluty przez dr Mohammeda Obaidullaha. Niemniej jednak można by argumentować o wykorzystaniu dźwigni dla obrotu forex, ponieważ postrzegana jest jako warunek warunkowego wejścia na rynek, który wymaga dużej sumy 100 000 USD na 1 lot pary walutowej dokładne Leverage oznacza użycie czegoś małego do kontrolowania czegoś dużego na rynku Forex, dźwignia nie jest pożyczoną rzeczywistą kwotą na inwestycje, jak opisano w ogólnym instrumencie finansowym, jakim jest Haram, ponieważ jest to umowa między handlowcem a brokerem, handlowca detalicznego, aby otworzyć pozycję na rynku walutowym o niskim kapitale, w którym broker połączy małe partie i przetransportuje standardową partię na rynek walutowy, a nie na giełdę, jako r etail Forex jest wyłączone Wymiana Istnieje wiele opinii i wspieranie Hadith i Koranu w porównaniu z islamską metodą finansową i zasadą, możesz samodzielnie przeprowadzić badania i zdecydować, która fatwa będzie miała tendencję do działania Jeśli masz wątpliwości, zaleca się, aby nie uczestniczyć w Forex Inaczej, badania dr Mohammada powyżej jest wystarczające, aby umieścić nas w wierze Halal-Ness zysku z Forex jako naszego dochodu. TRADE ZDROWIA NOWA REWOLUCJA W FOREX PODSTAWOWA NETWORKING PIENIĄDZE Z USA przez 300 Mnożyć swoje pieniądze z nami aż do 300, wykonywane przez zespół profesjonalnych handlowców bez kłopotów Zrelaksuj się i zarabiaj więcej niż oczekiwań PRACA-WEALTH ma na celu zapewnienie walutowych i alternatywnych usług inwestycyjnych związanych z doradztwem finansowym, a także pośrednictwa z zamiarem zapewnienia unikalnych możliwości inwestorom i edukować inwestorów w alternatywnym handlu inwestycyjnym Nasi handlowcy są jednym z 5 największych przedsiębiorców FOREX na świecie nominowanych przez View my complete profile. Trade Wealth. I SLAMIC FOREX TRADING Dr Mohammed Obaidullah1 1 Podstawowe umowy walutowe ISLAMIC FOREX TRADING Dr Mohammed Obaidullah Istnieje ogólny konsensus wśród islamskich jurystów, który ocenia, że waluty różnych krajów mogą być wymieniane na miejscu z częstotliwością różną od jedności , ponieważ waluty różnych krajów są odrębnymi podmiotami o różnych wartościach lub wewnętrznych wartościach, a siła nabywcza Wydaje się, że większość z nich uważa ogólną zgodę, że wymiana walutowa na przyszłość jest niedopuszczalna, tzn. gdy prawa i obowiązki obu stron odnoszą się do przyszłej daty. Jednakże istnieje znaczna różnica opinii wśród prawników, gdy prawa jednej ze stron, które są takie same jak obowiązek kontrahenta, są odroczone do przyszłej daty. rozważmy przykład dwóch osób A i B należących do dwóch różnych krajów, odpowiednio Indii i USA A zamierza sprzedać rupiecie indyjskie ee i kupić dolary amerykańskie Konwersja jest prawdziwa dla B Rupia-dolar ustala się na 1 20, a transakcja polega na kupnie i sprzedaży 50. Pierwsza sytuacja polega na tym, że A dokonuje płatności w punkcie R 1000 do B i akceptuje zapłatę 50 z B Transakcja jest rozliczana na podstawie od obu stron Takie transakcje są ważne i islamicznie dopuszczalne Nie ma dwóch opinii na ten temat Druga możliwość to, że rozliczenie transakcji z obu stron jest odroczone do przyszłej daty, powiedzmy po sześciu miesiące od teraz Oznacza to, że zarówno A, jak i B będą robić i akceptować zapłatę 1000 Rs lub 50, w zależności od przypadku, po sześciu miesiącach Najważniejszym poglądem jest to, że taka umowa nie jest zgodna z islamem poglądy mniejszości uważa to za dopuszczalne Trzeci scenariusz jest to, że transakcja jest częściowo rozliczana z jednego końca Tylko na przykład, A dokonuje płatności w wysokości 1000 Rs za B zamiast obietnicy B, aby zapłacić mu 50 po sześciu miesiącach Alternatywnie, A przyjmuje 50 teraz f rom B i zapowiada zapłacenie R 1000 za niego po sześciu miesiącach Istnieje diametralnie sprzeczne poglądy na temat dopuszczalności takich umów, które stanowią bai salam w walutach Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wszechstronnej analizy różnych argumentów popierających i przeciwstawnych dopuszczalność tych podstawowych umów zawierających walutę Pierwsza forma zawierania kontraktów na wymianę waluty na miejscu jest poza wszelką kontrowersją Dopuszczalność lub inny rodzaj drugiego rodzaju kontraktu, w którym dostawa jednego z walorów zostanie odroczona do przyszłej daty, jest ogólnie omawiany w ramach zakazu riba W związku z tym szczegółowo omawiamy tę umowę w sekcji 2 dotyczącej kwestii zakazu riba Dopuszczenie trzeciej formy kontraktu, w którym odroczenie odliczeń kontrwywiadu jest zazwyczaj omawiane w ramach zmniejszenia ryzyka i niepewności lub gharar zaangażowanych w takie umowy. jest centralnym tematem rozdziału 3, który zajmuje się kwestią gharar, Sekcja 4, próbuje całościowego spojrzenia na kwestie szariatu, a także znaczenie ekonomiczne podstawowych form zawierania kontraktacji na rynku walutowym. 2 Problem Riba Prohibition.2 Różnica poglądy1 dotyczące dopuszczalności lub w inny sposób umów walutowych w walutach można przede wszystkim odnieść do zakazu riba Potrzeba wyeliminowania riba we wszelkich formach kontraktów walutowych ma ogromne znaczenie Riba w kontekście szariatu jest ogólnie zdefiniowana2 jako niezgodne z prawem zyski z ilościowej nierówności kontrastów w każdej transakcji, która ma skutkować wymianą dwóch lub więcej gatunków anwa, należących do tego samego rodzaju i podlega tej samej skutecznej przyczynie, a Riba jest generalnie klasyfikowana jako nadmiar riba al-fadl i riba al-nasia deferment, które oznaczają bezprawną przewagę w drodze nadmiernego lub odroczonego odpowiednio Zakaz pierwszego z nich osiąga się poprzez że wymiana między przedmiotami jest jednością a zyskiem nie jest dozwolona dla którejkolwiek ze stron Drugi rodzaj riba jest zabroniony przez niedozwolone odroczenie rozliczeń i zapewnienie, że transakcja jest rozliczana na miejscu przez obie strony Inną formą riba jest zwany riba al-jahiliyya lub prelamski riba, który pojawia się, gdy pożyczkodawca prosi kredytobiorcę o terminie zapadalności, jeśli ten ostatni ureguluje długi lub zwiększy to samo podwyższenie wraz z odsetkami od kwoty pierwotnie zapożyczonej. Zakaz riba w wymiana walut należących do różnych krajów wymaga procesu analogii qiyas W każdym takim ćwiczeniu, w którym uczestniczą qiyy analogiczne, skuteczna sprawa odgrywa niezwykle ważną rolę Jest to wspólna sprawna przyczyna, która łączy przedmiot analogii z jej podmiotem, korzystanie z analogicznego rozumowania Odpowiednia skuteczna przyczyna, w przypadku kontraktów walutowych, została zróżnicowana przez t to główne szkoły Fiqh Różnica ta znajduje odzwierciedlenie w analogicznym rozumieniu walut papierowych należących do różnych krajów Pytanie o znacznym znaczeniu w procesie analogicznego rozumowania odnosi się do porównania papierowych walut z złoto i srebro W pierwszych dniach islamu złoto i srebro wykonywane wszystkie funkcje pieniądza thaman Waluty były wykonane ze złota i srebra o znanej wewnętrznej wartości kwantowej złota lub srebra zawarte w nich Takie waluty są opisane jako thaman haqiqi lub naqdain w literaturze Fiqh Były one powszechnie akceptowane jako główne środki wymiany, stanowiącej dużą część transakcji Wiele innych towarów, takich jak różne gorsze metale, służyło także jako środek wymiany, ale z ograniczoną akceptowalnością Są one opisane jako fals w literaturze Fiqh Znane są również jako thaman istalahi ze względu na fakt, że ich akceptowalność nie wynika z ich wewnętrznej wartości, ale ze względu na status przyznany przez społeczeństwo w danym okresie Powyższe dwie formy walut zostały potraktowane w bardzo różny sposób przez wczesnych islamskich prawników z punktu widzenia dopuszczalności umów zawierających je. Trzeba rozstrzygnąć kwestię, czy obecne waluty papierowe z latami należą do poprzednich kategorię lub ten ostatni Jednym z tych poglądów jest to, że należy traktować je równomiernie z thaman haqiqi lub złotem i srebrem, ponieważ służą one jako główny środek wymiany i jednostkę rozliczeniową, podobnie jak druga. W związku z tym, za pomocą analogicznego rozumowania, wszystkie normy dotyczące szariatu a nakaz aresztowań mających zastosowanie do thaman haqiqi powinien mieć również zastosowanie do waluty papierowej Wymianę thaman haqiqi nazywa się bai-sarf, a zatem transakcje w walutach papierowych powinny być regulowane przez reguły szariatu odnoszące się do bai-sarf. waluty powinny być traktowane w sposób podobny do fals lub thaman istalahi ze względu na fakt, że ich wartość nominalna różni się od Nsic Warto przyjąć, że ich akceptowalność wynika z ich statusu prawnego w kraju lub znaczeniu gospodarczym na świecie, jak w przypadku dolarów amerykańskich, np. Synteza poglądów alternatywnych Analogiczne rozważania Qiyasa na zakaz Riba Zakaz riba opiera się na tradycji, że święty prorok pokój na niego powiedział: Sprzedaj złoto za złoto, srebro na srebro, pszenicę na pszenicę, jęczmień na jęczmień, datę na datę, sól na sól, w takich samych ilościach na miejscu, a kiedy towary są różne, sprzedajesz, ale na miejscu W związku z tym zakaz riba dotyczy przede wszystkim dwóch metali szlachetnych złota i srebra oraz czterech innych towarów pszenicy, jęczmienia, dat i soli Stosuje się to także przez analogię qiyas do wszystkich gatunków, które podlegają tej samej skutecznej przyczynie illa lub które należą do jednego z rodzajów sześciu obiektów cytowanych w tradycji Jednak nie ma ogólnej zgody wśród różnych szkół Fiqh, a nawet uczonych należących do tej samej szkoły w sprawie definicji i identyfikacji skutecznych przyczyn niewłaściwych dla Hanafis skuteczna przyczyna niewłaściwego użycia riba ma dwa wymiary wymieniane artykuły należą do tych samych rodzajów, które posiadają wagę wazan lub mierzalność kiliyya Jeśli w danej dacie wymieniane są zarówno elementy efektywne z powodu ila są obecne, tzn. zamienione waluty należące do tego samego rodzaju i wszystkie są waŜne lub wszystkie mierzalne, a zatem nie moŜna dopuścić do takiego zysku, kurs wymiany musi być równy jedności, a wymiana musi być na miejscu. złoto i srebro, dwa elementy skutecznej przyczyny illa są jednością rodzajów i wagi Jest to również pogląd Hanbali zgodnie z jedną wersją3 Inna wersja jest podobna do widoku Shafii i Maliki, jak omówiono poniżej Ponownie, gdy złoto jest wymieniane na złoto lub srebro jest wymieniane na srebro, tylko dopuszczalne transakcje bez zysku są dopuszczalne Możliwe jest również, że w danej dacie jeden z dwóch elementów skutecznych użyj illa, a druga nie ma na przykład Na przykład, jeśli wymieniane artykuły są wszystkie ważone lub wymierne, ale należą do różnych gatunków lub jeśli wymienione artykuły należą do tego samego rodzaju, ale nie są ważone ani wymierne, wymiana z zyskiem stopa różna od jedności jest dopuszczalna, ale wymiana musi być na miejscu Zatem, gdy złoto jest wymieniane na srebro, stawka może różnić się od jedności, ale odroczone rozliczenie nie jest dopuszczalne Jeśli żaden z dwóch elementów skutecznej przyczyny riba jest obecna w danej dacie, a następnie nie ma żadnych nakazów dotyczących zakazu riba Wymiana może odbywać się z zyskiem lub bez, zarówno na miejscu, jak i na odroczonej podstawie Zważywszy na przypadki wymiany papierów walutowych należących do różnych krajów, zakaz riba wymagałby poszukiwanie skutecznej przyczyny, a waluty należące do różnych krajów są wyraźnie odrębnymi podmiotami, które są prawnym środkiem płatniczym w ramach określonego geograficznego aries o odmiennej wartosci lub sile nabywczej W zwiĘ ... zku z tym wię kszość uczonych może słusznie twierdzić, że nie ma jednocześ nie rodzajów zwiĘ ... zków Dodatkowo, nie sĘ ... one ani ważne, ani mierzalne Prowadzi to do bezpoś redniego wniosku, że żaden z dwóch elementów skutecznej przyczyny nie jest riba istnieje w takiej wymianie W związku z tym wymiana może odbywać się bez jakichkolwiek nakazów dotyczących stopy4 wymiany i sposobu rozliczania Logika leżąca u podstaw tej pozycji nie jest trudna do zrozumienia Istotna wartość walut papierowych należących do różnych krajów różni się ponieważ mają inne siły nabywcze Ponadto nie można zidentyfikować ani ocenić wartości wewnętrznej lub wartości papierowych walut, w przeciwieństwie do złota i srebra, które można ważyć W związku z tym, ani obecność riba al-fadl przez nadmiar, ani riba al-nasia przez odroczenie nie mogą być być ustanowiona Szkoła Shafii w Fiqh uważa, że skuteczna przyczyna w przypadku złota i srebra jest ich własnością bein g kursy walutowe lub medium wymiany, jednostka rozliczeniowa i przechowywanie wartości Jest to także pogląd Maliki Według jednej z wersji tego poglądu, nawet jeśli papier lub skóra jest środkiem wymiany i ma status waluty, to wszystkie zasady odnoszące się do naqdain lub złota i srebra odnoszą się do nich. Zgodnie z tą wersją dopuszczalna jest wymiana walut z różnych krajów na poziomie różnym od jedności, ale musi być rozliczona na miejscu. Inna wersja powyższych dwóch sądzą, że wyżej wymieniona skuteczna przyczyna, że jest to waluta walutowa, jest specyficzna dla złota i srebra i nie może być uogólniona. Oznacza to, że każdy inny obiekt, jeśli jest używany jako środek wymiany, nie może być włączony do ich kategorii. do tej wersji, nakaz aresztowania w Sharia dla zakazu riba nie ma zastosowania do walut papierowych Waluty należące do różnych krajów mogą być wymieniane z zyskiem lub bez, zarówno na miejscu, jak i na odroczonym podstawy Wnoszący wcześniejsze wersje powołują się na przypadek wymiany walut papierowych należących do tego samego kraju w obronie ich wersji Opinia konsensusu prawników w tym przypadku polega na tym, że wymiana taka musi być bez zysku lub w wysokości równej jedności i musi rozstrzygnięto na miejscu Jaka jest przesłanka leżąca u podstaw wyżej wymienionej decyzji Jeśli weźmiemy pod uwagę Hanafi i pierwszą wersję pozycji Hanbali, wówczas w tym przypadku jest obecny tylko jeden wymiar skutecznej przyczyny, a więc należą one do ten sam rodzaj chińczyków Ale waluty papierowe nie są ani ważone, ani mierzalne Dlatego też prawo Hanafi mogłoby pozwolić na wymianę różnych ilości tej samej waluty na miejscu Podobnie, jeśli skuteczna przyczyna bycia walutą thamaniyya jest specyficzna tylko dla złota i srebra, wówczas Shafii i Prawo Maliki pozwoliłoby również na to samo Niepotrzebne stwierdzenie, co oznacza pozwolenie na zaciąganie pożyczek i udzielanie pożyczek z riba Wykazuje to, że jest to pierwsza wersja Shafii a Maliki pomyślał, co leży u podstaw decyzji zakazującej zysków i odroczonego rozstrzygania w przypadku wymiany walut należących do tego samego kraju Według zwolenników, rozszerzenie tej logiki na wymianę walut różnych państw oznaczałoby, że wymiana z zyskiem lub w Różnica od jedności jest dopuszczalna, ponieważ nie ma jedności więzów, ale rozliczenie musi być na miejscu. Porównanie wymiany walut z Bai-Sarf Bai-sarf jest zdefiniowane w fiqh literaturze jako wymiana z udziałem thaman haqiqi, określona jako złoto i srebro, który służył jako główny środek wymiany dla niemal wszystkich głównych transakcji.5 Wyrażają pogląd, że każda wymiana walut różnych krajów jest taka sama, jak bai-sarf twierdzą, że w obecnym wieku papierowe waluty skutecznie i całkowicie zastąpiły złoto i srebro jako medium wymiany W związku z tym, w drodze analogii, wymiana walut zawierająca takie waluty powinna być regulowana tymi samymi zasadami szariatu i inju jak w przypadku bai-sarf Argumentuje się również, że jeśli dozwolone jest rozstrzyganie sporów przez obie strony umowy, to otwiera możliwości riba-al nasia Przeciwnicy kategoryzacji wymiany waluty z bai-sarf wskazują jednak, że wymiana wszystkich formy walut nie są określane jako bai-sarf Według tego poglądu bai-sarf oznacza wymianę walut z złota i srebra thaman haqiqi lub naqdain samodzielnie, a nie z pieniędzy uznanych za takie przez władze państwowe thaman istalahi Obecne waluty wiekowe są przykłady tego ostatniego rodzaju Te uczeni znaleźć poparcie w tych pismach, które twierdzą, że jeśli towary wymiany nie są złoto lub srebro, nawet jeśli jedno z nich jest złoto lub srebro, wymiana nie może być określana jako baj-żar, ani postanowienia w odniesieniu do bai-sarf można zastosować do takiej wymiany Według Imam Sarakhsi4, gdy indywidualne zakupy fałsz lub monety wykonane z metali niższych, takie jak miedź thaman istalahi for d irhams thaman haqiqi i dokonuje wpłaty na miejscu tego ostatniego, ale sprzedający nie ma w tym momencie fals, wówczas taka wymiana jest dopuszczalna, przyjmując towary wymieniane przez obie strony, nie jest warunkiem wstępnym, podczas gdy w przypadku bai-sarf, Istnieje szereg podobnych odnośników, które wskazują, że prawnicy nie klasyfikują wymiany fals thaman istalahi na inny fals thaman istalahi lub złota lub srebra thaman haqiqi, jako bai-sarf W związku z tym wymiany walut dwóch różnych krajów, które mogą kwalifikować się tylko jako thaman istalahi nie można podzielić na bai-sarf ani nie może nałożyć na takie transakcje ograniczeń dotyczących rozliczeń miejscowych Należy zauważyć, że definicja bai-sarf jest dostarczana w literaturze Fiqh i nie ma wzmianki o tym w święte tradycje Tradycje wspomnieć o riba, a także sprzedaż i kupno złota i srebra naqdain, która może być głównym źródłem riba, jest opisana jako bai-sarf przez islamskich jurystów. Należy również zauważyć, że w literaturze Fiqh bai-sarf oznacza wymianę złota lub srebra jedynie na to, czy są one obecnie używane jako środek wymiany, czy nie, wymiana z udziałem dinarów i złotych ozdób, zarówno jakości, jak bai-sarf. Różni artyści próbowali wyjaśnić to punkt i określił sarf jako że wymiana, w której oba towary wymieniane są w naturze thaman, niekoniecznie same tu sobie nawzajem Dlatego, nawet jeśli jeden z surowców jest przetworzony złoto mówi, ozdoby, takie wymiany nazywa się bai-sarf Proponenci że wymiana waluty powinna być traktowana w sposób podobny do bai-sarf również uzyskać wsparcie z pism wybitnych muzułmańskich jurorów Według Imam Ibn Taimiya wszystko, co pełni funkcję medium wymiany, jednostki rozliczeniowej i magazynu wartości nazywa się thaman , niekoniecznie ograniczone do złotego srebra Podobne referencje są dostępne w pismach Imam Ghazzali5 Jeśli chodzi o poglądy Imam Sarakhshi dotyczy exch że w pierwszych dniach islamu dinozaury i dirhamy wykonane ze złota i srebra były używane głównie jako środek wymiany we wszystkich głównych transakcjach 6. Tylko drobne były osadzone z fals Innymi słowy, fals nie miał cech charakterystycznych pieniędzy lub thamaniyya w całości i był ledwie używany jako magazyn wartości lub jednostki rozliczeniowej i był bardziej w charakterze towaru W związku z tym nie było żadnych ograniczeń w zakupie tego samego dla złoty i srebrny odroczony Dzisiejsze waluty walutowe mają wszystkie cechy rynku i są przeznaczone wyłącznie do wykorzystania tylko w walutach różnych krajów, podobnie jak bai-sarf z różnicami między nimi, a tym samym odroczone rozliczenie prowadziłoby do riba al-nasia Dr Mohamed Nejatullah Siddiqui ilustruje tę możliwość za pomocą przykładu6 Pisze W określonym momencie, gdy kurs rynkowy wymiany pomiędzy dolarem a rupia wynosi 1 20, jeśli indywidualny pur gonią 50 w wysokości 1 22 rozliczenia zobowiązania z rupii odroczonej do przyszłej daty, to jest bardzo prawdopodobne, że w rzeczywistości jest on pożyczony Rs teraz zamiast obietnicy zwrotu Rs w określonym terminie późniejszym Ponieważ, może teraz uzyskać 1000 Rs, wymieniając 50 zakupionych na kredyty w tempie natychmiastowym Tak więc sarf może być zamieniony na pożyczki zaciągnięte pożyczki Definiowanie Thamaniyya jest kluczem Wydaje się z powyższej syntezy alternatywnych poglądów, że kluczowym zagadnieniem wydaje się być poprawna definicja thamaniyya Na przykład fundamentalne pytanie, które prowadzi do rozbieżnych stanowisk odnośnie dopuszczalności, odnosi się do tego, czy thamaniyya jest specyficzna dla złota i srebra, czy może być związana z czymkolwiek, co pełni funkcji pieniądza Podejmujemy niektóre kwestie poniżej, które można wziąć pod uwagę w jakimkolwiek kontekście ponownego rozpatrzenia alternatywnych pozycji Warto zauważyć, że thamaniyya nie może być bezwzględny i może różnić się w stopniach Prawdą jest, że waluty papierowe zostały ukończone y zastępuje złoto i srebro jako środek wymiany, jednostka rozliczeniowa i przechowywanie wartości W tym znaczeniu, papierowe waluty można powiedzieć, że posiadają thamaniyya Jednak jest to prawdą tylko dla walut krajowych i może nie być prawdą dla walut obcych Innymi słowy, Rupia indyjska posiada thamaniyya tylko w obrębie granic geograficznych Indii i nie ma żadnej akceptowalności w USA. Nie można powiedzieć, że posiadają thamaniyya w USA, chyba że obywatel USA może użyć rupii indyjskich jako środka wymiany lub jednostki rozliczeniowej lub sklepu wartości W większości przypadków taka możliwość jest dalekie Możliwość ta jest również funkcją mechanizmu kursu walutowego, takiego jak wymienialność rupii indyjskich w dolary amerykańskie i czy istnieje stały lub zmienny system kursów walutowych Na przykład, zakładając swobodną konwersję indyjskich rupii na dolary amerykańskie i odwrotnie, a także system stałego kursu walutowego, w którym nie przewiduje się wzrostu lub zmniejszenia kursu rupii-dolar w foresie przyszłość rupii w USA jest znacznie lepsza Przykład wskazany przez dr Nejatullaha Siddiqui wydaje się również dość solidny w danych okolicznościach zezwolenie na wymianę rupii na dolary na odroczonej podstawie z jednego końca, oczywiście w tempie innym niż oficjalny oficjalny punkt kurs, który prawdopodobnie pozostanie ustalony do dnia rozliczenia, będzie jasnym przypadkiem pożyczek i kredytów oparty na oprocentowaniu Jeśli jednak założenie stałego kursu walutowego jest złagodzone, a obecny system wahań i zmienności kursów zostanie przyjęty jako Sprawa, to można wykazać, że przypadek riba al-nasia rozkłada się Przepisujemy jego przykład W danej chwili, gdy kurs wymiany handlowej na rynku z dolara i rupii to 1 20, jeśli indywidualne zakupy 50 w stawka 1 22 rozliczenie jego obowiązku w rupiach odroczonych do przyszłej daty, to jest bardzo prawdopodobne, że w rzeczywistości jest on pożyczony Rs obecnie zamiast obietnicy zwrotu Rs w określonym terminie późniejszym , może otrzymać 1000 Rs teraz, wymieniając 50 zakupionych na kredyt w tempie spotowym Byłoby tak, tylko wtedy, gdy ryzyko walutowe nie istnieje, kurs wymiany pozostaje na poziomie 1 20, lub jest ponoszony przez sprzedawcę dolarów odkupu kupującego w rupiach a nie w dolarach Jeśli sprzedawca pożyczkodawcy pożyczkodawcy otrzymuje z góry ustaloną stopę zwrotu dziesięciu procent, gdy przeliczy Rs1100 otrzymane w dniu zapadalności na 55 z kursem 1 20 Niemniej jednak, jeśli jest to prawda, to zwrot z powrotem do sprzedawcy lub pożyczkodawcy nie jest z góry ustalony Nie musi być nawet pozytywny Na przykład, jeśli kurs rupii-dolara wzrośnie do 1 25, sprzedający dolar otrzyma tylko 44 Rs 1100 przeliczone na dolary na jego inwestycje z 50 Warto wspomnieć o dwóch punktach. Po pierwsze, gdy przyjmuje się system stałego kursu walutowego, rozróżnienie między walutami różnych krajów staje się rozwodnione. Sytuacja staje się podobna do wymiany funtów z walutami sterlingowymi należącymi do sam e kraj po stałej stopie procentowej Po drugie, jeśli przyjmiemy system kursu walutowego, to jak można wizualizować kredytowanie za pomocą mechanizmu rynku walutowego zasugerowanego w powyższym przykładzie, można też wizualizować pożyczanie za pośrednictwem dowolnego innego zorganizowanego rynku, np. towary lub zapasy Jeśli ktoś zastąpiłby dolary na akcje w powyższym przykładzie, to oznaczałoby to w danym momencie, gdy cena rynkowa akcji X wynosi Rs 20, jeśli indywidualne zakupy 50 sztuk według stawki Rs 22 zobowiązanie w rupiach odroczone do przyszłej daty, to jest bardzo prawdopodobne, że w rzeczywistości jest on pożyczony Rs obecnie zamiast obietnicy zwrotu Rs w określonym późniejszym terminie Ponieważ może on uzyskać 1000 Rs teraz wymieniając 50 zapasów nabytych w drodze kredytu w cenach bieżących W tym przypadku także, jak w poprzednim przykładzie, zwroty do sprzedającego akcje mogą być ujemne, jeśli cena akcji wzrośnie do 25 Rs w terminie rozliczenia. Tak samo jak zwroty na rynku akcji lub na rynku towarowym Reakcjonizm islamski z powodu ryzyka cenowego, a więc powrót na rynku walutowym z powodu fluktuacji cen walut Jedyną cechą thaman haqiqi lub złota i srebra jest to, że wewnętrzna wartość waluty jest równa wartości nominalnej. pytanie o różne granice geograficzne, w których dana waluta jest taka, jak dinar lub dirham, jest zupełnie pozbawiona znaczenia Złoto jest złoto, czy w kraju A lub kraju B W przypadku wymiany waluty kraju A z złota na walutę kraju B , a także złota, wówczas nie można dopuścić jakiegokolwiek odchylenia od kursu wymiany od jedności lub odroczenia rozliczenia przez którąkolwiek ze stron, gdyż wyraźnie oznaczałoby to riba al-fadl, a także riba alnasia. Jednakże, gdy waluty papierowe z kraju A są wymieniane na papier currency of country B, the case may be entirely different The price risk exchange rate risk , if positive, would eliminate any possibility of riba al-nasia in the exchange with deferred se ttlement However, if price risk exchange rate risk is zero, then such exchange could be a source of riba al-nasia if deferred settlement is permitted7.8 Another point that merits serious consideration is the possibility that certain currencies may possess thamaniyya, that is, used as a medium of exchange, unit of account, or store of value globally, within the domestic as well as foreign countries For instance, US dollar is legal tender within US it is also acceptable as a medium of exchange or unit of account for a large volume of transactions across the globe Thus, this specific currency may be said to possesses thamaniyya globally, in which case, jurists may impose the relevant injunctions on exchanges involving this specific currency to prevent riba alnasia The fact is that when a currency possesses thamaniyya globally, then economic units using this global currency as the medium of exchange, unit of account or store of value may not be concerned about risk arising from volatility of inter-country exchange rates At the same time, it should be recognized that a large majority of currencies do not perform the functions of money except within their national boundaries where these are legal tender Riba and risk cannot coexist in the same contract The former connotes a possibility of returns with zero risk and cannot be earned through a market with positive price risk As has been discussed above, the possibility of riba al-fadl or riba al-nasia may arise in exchange when gold or silver function as thaman or when the exchange involves paper currencies belonging to the same country or when the exchange involves currencies of different countries following a fixed exchange rate system The last possibility is perhaps unislamic8 since price or exchange rate of currencies should be allowed to fluctuate freely in line with changes in demand and supply and also because prices should reflect the intrinsic worth or purchasing power of currencies The foreign currency markets of today are characterised by volatile exchange rates The gains or losses made on any transaction in currencies of different countries, are justified by the risk borne by the parties to the contract Possibility of Riba with Futures and Forwards So far, we have discussed views on the permissibility of bai salam in currencies, that is, when the obligation of only one of the parties to the exchange is deferred What are the views of scholars on deferment of obligations of both parties Typical example of such contracts are forwards and futures9 According to a large majority of scholars, this is not permissible on various grounds, the most important being the element of risk and uncertainty gharar and the possibility of speculation of a kind which is not permissible This is discussed in section 3 However, another ground for rejecting such contracts may be riba prohibition In the preceding paragraph we have discussed that bai salam in currencies with fluctuating exchange rates can not be used to earn riba because of the presence of currency risk It is possible to demonstrate that currency risk can be hedged or reduced to zero with another forward contract transacted simultaneously And once risk is eliminated, the gain clearly would be riba We modify and rewrite the same example In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation in rupees deferred to a future date , and the seller of dollars also hedges his position by entering into a forward contract to sell Rs1100 to be.9 received on the future date at a rate of 1 20, then it is highly probable that he is, in fact, borrowing Rs now in lieu of a promise to repay Rs on a specified later date Since, he can obtain Rs 1000 now, exchanging the 50 dollars purchased on credit at spot rate The seller of the dollars lender receives a predetermined return of ten percent when he converts Rs1100 received on the maturity d ate into 55 dollars at an exchange rate of 1 20 for his investment of 50 dollars irrespective of the market rate of exchange prevailing on the date of maturity Another simple possible way to earn riba may even involve a spot transaction and a simultaneous forward transaction For example, the individual in the above example purchases 50 on a spot basis at the rate of 1 20 and simultaneously enters into a forward contract with the same party to sell 50 at the rate of 1 21 after one month In effect this implies that he is lending Rs1000 now to the seller of dollars for one month and earns an interest of Rs50 he receives Rs1050 after one month This is a typical buy-back or repo repurchase transaction so common in conventional banking The Issue of Freedom from Gharar 3 1 Defining Gharar Gharar, unlike riba, does not have a consensus definition In broad terms, it connotes risk and uncertainty It is useful to view gharar as a continuum of risk and uncertainty wherein the extreme point of zero risk is the only point that is well-defined Beyond this point, gharar becomes a variable and the gharar involved in a real life contract would lie somewhere on this continuum Beyond a point on this continuum, risk and uncertainty or gharar becomes unacceptable11 Jurists have attempted to identify such situations involving forbidden gharar A major factor that contributes to gharar is inadequate information jahl which increases uncertainty This is when the terms of exchange, such as, price, objects of exchange, time of settlement etc are not well-defined Gharar is also defined in terms of settlement risk or the uncertainty surrounding delivery of the exchanged articles Islamic scholars have identified the conditions which make a contract uncertain to the extent that it is forbidden Each party to the contract must be clear as to the quantity, specification, price, time, and place of delivery of the contract A contract, say, to sell fish in the river involves uncertainty about the subject of exchange, about its delivery, and hence, not Islamically permissible The need to eliminate any element of uncertainty inherent in a contract is underscored by a number of traditions 12 An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.10 Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic unit is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible 3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the third type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B comm it to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts involving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a g eneral agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the seller does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, in general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of scholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction.11 and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the difference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviously is a zerosum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and the game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood, a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of default by the loser and hence, gharar Risk Management in Volatile Markets Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their rol e as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such contracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month, in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate of 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exporter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expecting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 There would be an immediate cash inflow in Rs.12 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, if its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment required, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation 4 Summary Conclusion Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be taken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibility of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihood, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unislamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such speculation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end use, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive The second type of contracting with deferment o f obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars have divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast.13 one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator from the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk Notes References 1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views 2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p Ibn Qudama, al-mughni, vol 4, pp Shams al Din al Sarakhsi, al-mabsut, vol 14, pp Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in It is contended by some that the above example may be modified to show the possibilit y of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed during the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unislamic.14 8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While price control and fixation is generally accepted as unislamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices 9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The latter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller 10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars wi th the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible 11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditions of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty 12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for an y thing must do so for a specified weight and for a definite time It is reported on the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb 13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the principle of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One.15 received a large or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance 14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff shoul d not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies to all other things as well 15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase 16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.tidak pernah mengharamkan sesuatu perkhidmatan yang tiada unsur penindasan gharar. meskipun ianya disediakan oleh orang bukan Islam. Leveraj forex merupakan jaminan pertolongan sementara yang diberikan oleh broker. forex Ianya boleh dikatakan juga kontrak sementara antara pemain forex dan broker. selagi pemain tersebut masih mempunyai ekuiti dalam akaun mereka Pemain hanya. boleh memegang kontrak berdasarkan ekuiti mereka sahaja dan mengikut yang mereka. persetujui dengan broker mereka Bagi akaun Islamik , broker forex tidak mengenakan. atau memberikan apa-apa faedah atas jaminan mereka Dengan jaminan mereka kita. dapat memasuki pasaran matawang mengikut kemampuan kita. Broker forex adalah orang tengah antara bank-bank antarabangsa institusi dan pedagang. kecil retailer Mereka membeli qoute dari institusi dan menjual balik reqoute kepada. pedagang kecil Biasanya jualan balik adalah munasabah antara 3-10 mata sahaja Di sini. lah mereka membuat keuntungan Proses ini adalah dibenarkan oleh Islam Ianya bukan. riba Ada yang terkeliru menyatakan jual beli adalah juga sama riba Bersambung. Pandangan Professor Kewangan Islam. Kalau kita mengkaji banyak pandangan dari pakar-pakar kewangan islam yang terlibat. langsung dengan kewangan islam dan pernah membentang kertas kerja di forum. kewangan islam Majoriti bersetuju menyatakan leverage adalah harus permissible. Seperti kata Professor Humayon Dar, Managing Director of Dar Al Istithmar in London. Examines the Shari ah aspects of the emerging Islamic hedge funds. Shari ah does not have problems with leverage as long as it is achieved through. Islamic debt Leverage is not a Shari ah concern, rather it is an economic issue. Kalau mengambil kata-kata beliau, saya mengambil contoh leverage dalam akaun islamik. northfinance leverage yang dikenakan tidak dikenakan sebarang interest interest-free. Juga kalau kita overnight pun tidak ada apa-apa interest berbanding conventional. dikenakan interest kalau overnight. Saya rasa perlunya kita merujuk banyak pihak yg mahir dan terlibat secara langsung. dalam kewangan islam Bukan sekadar merujuk graduan bachelor yg baru balik dari. universiti di Jordan dan kerja 2-3 tahun di institusi kewangan islam dan tukar jadi. pensyarah di uiam Kemudian buat hukum tanpa perbincangan. How to Use Leverage for Great Results with Forex. When you execute a Forex trade, you are purchasing an amount of currency, termed a lot. The amount of currency in one lot depends upon the type of account you have In a. standard account, one lot is usual ly equal to U S 100,000 in a mini account, one lot is. But Forex trading accounts are leveraged, which means you don t have to own that. expensive lot of currency you just have to control it, and if you do, any profit it earns is. yours To obtain the right to control a lot of currency, you put up a much smaller. amount of money in a sort of rental agreement called a margin deposit In a standard. account, to control that U S 100,000, you must put up 1,000 of your own money in a. mini account, to control 10,000, you need to put up 100.The leverage influences the amount of profit you earn, as well In a standard account, one. pip of a currency pair that has the U S dollar as the base is equal to U S 10 in a mini. account, one pip equals to 1 This means that, should you correctly forecast the. movement of the market and execute a trade that earns you two hundred pips not an. unrealistic goal , if you have a standard account, your profit will be 2,000 if you have a. mini account, it s 200.To maximize y our profits in Forex trading, you don t have to trade a standard account. not every beginning trader can afford to Instead, if you believe you have a good forecast. on the market, you can trade more than one lot To continue the above example, if your. successful trade earned you two hundred pips and you had purchased five lots of that. currency, in a mini account you would have put up 500 of your own money but earned. a profit of 1,000 two hundred pips times five lots In a standard account, you would. have put up 5,000 and earned 10,000.The number of lots you can trade depends upon the margin in your account That s not. the amount you deposited that also includes any open trades you have running, taking. into account any profits or losses you may incur. Siri 2 hadith dhaif sebagai hujah pengharaman. Maaf kerana saya senggang terlalu lama Buat waktu ini, saya hanya berkempatan untuk. mengongsi pengetahuan tentang satu lagi hadith yang terputus sanad dhaif yg dijadikan. hujah pengharaman, iaitu. Janganlah kamu menjual sesuatu yang tidak di dalam milikmu Riwayat Abu Daud. Rujuk Konsep Leveraj Haram Metro Ahad 3 Februari 2008.Adalah terjemahan langsung satu hadith yang masyhur. la tabi ma laysa indak..Beberapa isu telah dibangkit berkenaan hadith ini Salah satunya tentang percanggahan. rantaian sanadnya Al Bukhari dan Muslim tidak pernah merekodkan dalam koleksi. mereka walaupun yang lain antaranya Ab Dawd and al Tirmidhi, ada merekodkannya. Percanggahannya adalah seperi berikut.1 Ab Dawd, Ahmad ibn Hanbal, and Ibn Hibban menyatakan ianya diriwayatkan oleh. Ja far ibn Abi Wahshiyah, dari Ysuf ibn Mahak, dari Hakim ibn Hizam, manakala yang. keempatnya, ianya Abd Allah ibn Ismah, manakala koleksi yang lain menyatakan antara. Ysuf and Hakim Dalam al Mizan, al Dhahabi menyatakan nama pertengahan langsung. tidak diketahui la yu araf.2 Berkenaan periwayat utama Hadith ini, Hakim ibn Hizam, dikatakan obscure. majhul al hal Hanya Ibn Hibban memasukkan beliau antara periwayat yang boleh. dipercayai reliable al thiqqat Sementara al Nasa i telah merakamkan cuma satu. Hadith yang diriwayatkan oleh beliau, Yang lain menyatakan beliau adalah obscuremodity futures An Islamic legal analysis. Mohammad Hashim Kamali. He currently serves as an Assistant Professor at the Kuliyyah of Economics and very confident that the MLM structure and the income generated from it is Halal ISLAMIC FOREX TRADING By Dr Mohammed Obaidullah 1 The Basic Exchange Contracts There is a general consensus among Islamic jurists on the view that Multi Level Marketing MLM is very popular in Malaysia, used not only in promoting consumer goods but also in promoting financial instruments such as Islamic unit trust funds and Takaful products. Dr Zaharuddin Forex Reflex Forexworld. This phenomenon has raised a lot of concerns and queries among the general public especially form the Shariah Islamic law point of view regarding the Islamic lega lity of income earned by joining these MLMs Dr Zaharuddin Forex In addition, there seems to be a number of Shariah and Islamic studies graduates the so called Ustaz and Ustazah that promote various products using these MLM Options Mania U S Based Free games Jenis Forex Yang Harus Haram 2017 Dr Zaharuddin Ab Rahman at Game has 4,647 views and videos game trailer duration 11 minutes 26 seconds Overseas Project Contract Financing-i Buyer Financing-i MalaysiaKitchen Financing Facility-i Term Financing-i Export of Services-i Overseas Investment Financing-i Short Term Investment Options In Tajikistan ISLAMIC FOREX TRADING By Dr Mohammed Obaidullah 1 The Basic Exchange Contracts There is a general consensus among Islamic jurists on the view that Initially I tried to shun away from the questions because there was just too many MLM structures and this would make it difficult for anybody to provide a clear Shariah injunction regarding the matter. He was appointed as a member of Shariah Committee of EXIM Bank on 2 April 2017 He frequently appears on local television and radio presenting on various Shariah issues especially with regard to Islamic commercial transactions Dr Zaharuddin Forex Earn Forex Dukascopy Login He also advises other Islamic Financial Institutions and corporate companies in Malaysia and abroad which includes BNP Paribas Malaysia Berhad, ACR Re Takaful Berhad Malaysia , ACR Takaful MEA Bahrain , Yasmin Holdings Plc Malaysia, Employees Provident Fund of Malaysia and etc Dr Zaharuddin Forex However, rarely do we come across Shariah scholars both locally and overseas that analyze and evaluate MLMs in order to provide definite answers and guideline to the general publics queries Zaharuddin forex Ogos 2007 Dengarkan penjelasan Ust Zaharuddin Abd Rahman swap, option, automatically that forex trade is haram because its has riba interest I was also flooded with zillion of questions regarding MLM and Shariah issues Overseas Project Contract Financing-i Buyer Financing - i MalaysiaKitchen Financing Facility-i Term Financing-i Export of Services-i Overseas Investment Financing-i Shariah Issues in Multi Level Marketing By Ust Hj Zaharuddin Hj Abd In my discussion with Syeikh Prof Dr Abd Sattar Hukum Labur an and Hadith that encourage Muslims to do business and improve their economic Options Frequently Asked Questions Faqs The complex issues in MLM and perhaps the lack of interest of Shariah scholars in MLM practice might provide possible explanation for the limited number of opinions by the scholars regarding the matter Free No Deposit Bonus Forex Binary Options Platform As a matter of fact, the evidences quoted by them is general in meaning and does not provide specific verification of MLM and their pyramid scheme.
Comments
Post a Comment